Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Osaka, Japan van Theo Dijk - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Osaka, Japan van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Theo

20 Mei 2018 | Japan, Osaka

Dag 1 (en 2)
Nog nauwelijks hadden wij ons moede hoofd donderdagavond te rusten gelegd, of de wekker riep ons tot de orde. 5.40 uur. De “vakantie” is begonnen.
Zoals gewoonlijk ben ik de vrolijkheid zelf om deze tijd van de dag, dus Annekee blijft voorlopig een beetje uit de buurt.
Om 7.10 belt Jaap, onze vaste Schiphol chauffeur aan en begint de koffers in te laden.
Omdat wij rekenden op drukte en opstoppingen op de A44 en de A4 vertrokken wij ruim op tijd. En dus veel te vroeg op Schiphol.
Inchecken ging vrij snel. Annekee ging nog even op zoek naar een Lonely Planet. Ik ging alvast naar de Lounge om aan mijn laatste boek te beginnen: Psychodrama en Transactionele Analyse.
Boeiend boek. Bij het verlaten van Siberië vannacht heb ik al het vrijwel uit.
Het meest interessante van de vliegreis is voor mij de landkaart waarop ik kan zien waar we zijn. Leuk om in de verte The Bridge te zien, tussen Denemarken en Zweden. Daarover hebben wij ooit een spannende detective gezien.
Helsinki ligt echt vlak aan de kust. Vandaar is het maar een paar minuten naar Rusland. In de verte zien we St Petersburg. Uren later vliegen we over Irkutsk, dat ik nog meende te kennen uit een lied van Drs. P.
Over Mongolië in om niet over Noord Korea te hoeven. Langs Beijing richting de Gele Zee (mag je die in deze tijd nog zo noemen?).
In Zuid Korea vlogen we nog op 11 km hoogte. Ik meende wel even de felgele kuif van Trump te zien bij de Demarcatielijn
Nu zitten we boven Japanse Zee en zijn we aan het dalen.
De eerste dag is langzaam maar zeker over gegaan in de tweede.
Omdat we een paar uur eerder aan zouden komen gingen we op ons gemak op zoek naar echte Japanse koffie. Eerst nog op zoek naar mogelijkheden om zelf naar het hotel te gaan. Leek wel erg ingewikkeld en een taxi zeer duur. Dus zaten we even later bij Starbucks.
En daar kregen we bericht dat de rest van de groep in Amsterdam vastzat, omdat hun vlucht was gecanceld.
Dat bericht had Annekee al ‘s nachts gekregen, maar zij had in het vliegtuig geen internet.
Alsnog met de trein en de metro naar het hotel. Een echt avontuur zonder kennis van de Japanse taal en tekens. Veel hulpvaardige mensen die ook zonder de taal te begrijpen onze behoeften door hadden.
Vorstelijk ontvangen in het hotel door een dame in geisha jurk. Kamer is goed. Power nap van twee uurtjes tegen de jet lag. Een restaurantje gevonden waar vrijwel alleen maar lokalen zitten. Heerlijk gegeten (zie foto) en een sake erbij. Vroeg naar bed.

• 25 Mei 2018 - 10:41

Vera:

wat leuk om te lezen, heerlijk eten dat zie ik zo. veel plezier