Dag 12 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Theo Dijk - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

30 Mei 2018 | Japan, Tokio

Vandaag nemen we een rustdag. Dat wil zeggen: we beginnen met een beetje luieren en gaan dan op eigen gelegenheid de stad weer in. Het kost wel wat puzzelen om een route per metro en trein uit te puzzelen.
Ik ga naar de beroemde Fish Market. Annekee blijft in de buurt van het hotel om haar tekenvaardigheden te oefenen.
Op weg vanaf het hotel diverse straten gefotografeerd om wat makkelijker de uitgang te vinden.
Ik was net op een metrostation dat per dag 3.000.000 reizigers krijgt te verwerken. Ik neem me voor nooit meer te denken dat Amsterdam druk is.
Ondergronds was het bijna een half uur lopen om de aansluiting te vinden. Ook nog een keertje de verkeerde kant op, dus ik krijg wel waar voor mijn geld.
Op straat, op de stations en in de metro worden voortdurend berichten omgeroepen. Zou iemand daar nog aandacht aan geven?
Bij de Fish Market wordt net alles opgeruimd. Het soectaculaire deel is al voorbij. Wel zijn er honderden vis-eettentjes op rij.
Het is mooi weer en niet te heet, dus ik besluit om grotendeels terug te wandelen en zo dwars door Tokio veel te zien. Volgens Google Maps is het 11,1 km.
Veel indrukwekkende winkelstraten. En nog wat oudere straten.
In de verte zie ik nogmaals Tokyo Station.
Aan de linkerzijde het keizerlijke park dat we morgen gaan bezoeken.
Na zo’n 2uur wandelen vind ik het wel genoeg beweging voor vandaag en zoek de metro op. Ook dan dient er nog genoeg gelopen te worden, maar vooral onder de grond.
We eten in weer een ander restaurant in het hotel, vanwege mijn vermoeienissen gedurende de dag. Mij bevalt het wel. Er is een ruime keuze van over de gehele wereld. Annekee bevalt het minder, omdat er weinig appetijtelijk vegetarisch is. Morgen weer echt op stap om te eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Japan 2018

Treinreis door Japan

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2018

dag 1.01

07 Juni 2018

Dag 21

06 Juni 2018

Dag 20

06 Juni 2018

Dag 19

04 Juni 2018

Dag 18
Theo

geen

Actief sinds 16 Mei 2018
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 7483

Voorgaande reizen:

16 Mei 2018 - 31 December 2018

Japan 2018

Landen bezocht: