Dag 21 - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Theo Dijk - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Dag 21

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

07 Juni 2018 | Nederland, 's-Gravenhage

Om 04.00 gaat de wekker. We zijn beiden al wakker, hoewel niet helemaal compos mentis. Om klokslag 05.00 rijdt de taxi voor. Om 5.50 op het vliegveld dat pas om 06.20 blijkt open te gaan. Dus wachten we op de stoep.
Het vliegtuig vertrekt precies op tijd. Zonnig maar heiig. Annekee slaapt in no time. Overstappen Tokio. Loopt gesmeerd. Geen tijd over. Het past precies.
In Tokio hebben we 40 minuten nodig om met het vliegtuig van de boarding gate naar het begin van de startbaan te gaan. Niet alleen vanwege de afstand, maar ook vanwege de file van vliegtuigen.
Annekee en ik zitten in onze eigen hokjes, achter elkaar. Enerzijds rust garanderend, maar ook saai, omdat we niet even dingen kunnen delen of uitwisselen.
Ik bestel een Japans diner aan boord. Misschien wel de laatste gelegenheid voorlopig. En ik ben het eten zeer gaan waarderen.
Ondertussen heb ik op de tv de cockpit view op. Zie ik zo’n beetje waar we zijn. Bijna bij het Petropavlovskoyemeer. Dat kent natuurlijk iedereen.
Het smaakt weer voortreffelijk.
We hebben dit keer Korea geheel overgeslagen en zijn direct Siberië ingevlogen. Toch heb ik het niet helemaal door. Dacht net het diner te hebben verorberd, ben ik nog maar op de helft.
De reis is lang genoeg om twee boeken te lezen voor een seminar binnenkort: The Body Keeps the Score.
Ook in Helsinki is de overstap precies gepast. Net genoeg tijd om chocolade te kopen.
Op weg naar Amsterdam krijgen we ons derde diner. Ons plan om bij thuiskomst uit eten te gaan ter afsluiting wordt onzeker zo.
Op Schiphol wacht Jaap, onze taxi, op ons, zij het dat ik niet goed onthouden had waar. Dat probleem was snel verholpen.
We zijn nu thuis. Moe en mak. In plaats van een laatste diner kiezen we voor een lekkere pot thee en echt volkorenbrood met kaas.
Een heerlijk vakantie.

  • 07 Juni 2018 - 19:57

    Ruud:

    Beste Annekee en Theo,
    Welkom thuis weer. Ik heb met veel plezier je verslagen gelezen, Theo.
    Als een nieuwsgierige fotograaf beschreef je de wereld om je heen.
    Het verblijven in een omgeving met mensen die jouw taal niet spreken lijkt me een bijzondere ervaring. Over de maaltijden schrijf je onderhoudend. Als ik het goed heb begrepen maakt het niet uit of je met zorg iets uitkiest, iets aanwijst, een foto laat zien: iedere dag een verrassingsmenu.
    Ben benieuwd naar de schetsen van Annekee.
    Tot maandag en hartelijke groeten, ook van Dina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Gravenhage

Japan 2018

Treinreis door Japan

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2018

dag 1.01

07 Juni 2018

Dag 21

06 Juni 2018

Dag 20

06 Juni 2018

Dag 19

04 Juni 2018

Dag 18
Theo

geen

Actief sinds 16 Mei 2018
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 7468

Voorgaande reizen:

16 Mei 2018 - 31 December 2018

Japan 2018

Landen bezocht: