Dag 10 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Theo Dijk - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

27 Mei 2018 | Japan, Tokio

Zondag vandaag. Nog niet precies begrepen wat dat hier betekent. We hebben nu even een gids in de bus die vertelt dat het daardoor in Tokyo vanmiddag wel wat drukker zal zijn.
Vanmorgen in het hotel ontbeten met een mix van Europees en Japans eten. Daarna een bezoek aan het Japan Ukiyo-E Museum.
Hier worden houtdruk prenten bewaard die de melancholische wereld, maar ook die van het plezier worden bewaard.
Vandaar met een gehuurde bus, met gids richting Tokyo. Onze eerste stop is een bezoek aan een wasabi boerderij. Groeit alleen in zuivere lucht en met zuiver water zoals hier in de Japanse alpen. Deze plant wordt met veel zorg gekweekt en in delen gebruikt. Het deel vlak bij de wortel wordt gebruikt voor scherpe saus. De stelen voor een zachtere. De meeste Japanse gerechten zijn ondenkbaar zonder lijkt het.
Het vervolg van de reis gaat minder fortuinlijk. We zitten al uren in de file. De middagwandeling zal er bij inschieten. Als het tegen zit wordt het al laat voor het diner.
Toch nog gelukt. Te moe om nog echt rond te kijken belanden we in een restaurant waarvan onduidelijk is wat de signatuur is. De eigenaar komt uit de Alsace. Annekee eet vegetarische pasta. Ik ga voor everzwijn. Smaakt prima. Met een wijntje erbij.
Uitzicht vanuit hotelkamer spectaculair. We zitten op de 22ste verdieping. Het gebouw aan de overkant is ruim 2keer zo hoog.

• 28 Mei 2018 - 12:15

Patricia Van Dijk:

Hallo Theo en Annekee,

Wat een avontuur in Japan zeg. Tot wanneer blijven jullie?
    Leuke afwisselende reis maken jullie. Geniet ze verder.
    Het is NL ook lekker warm.

Groet, Patricia

• 28 Mei 2018 - 14:54

Caroline:

Hallo Theo en Annekee,

Vandaag kwamen er ineens een heleboel dagen reisverslag binnen (kwam natuurlijk omdat jullie eerst geen internet verbinding hadden). Wat ontzettend leuk om op deze manier een beetje mee te genieten van jullie reis! Het klinkt geweldig (en vermoeiend), wat een indrukken! Het eten is in ieder geval iets om van te genieten, als ik het zo lees :)
    Ik begrijp dat Annekee ook geniet van de kunst en het zelf schilderen. Ik was afgelopen vrijdag bij de tentoonstelling 'Van Gogh en Japan' in het van Gogh museum, kan me de Japanse sfeer een beetje voorstellen....
    Geniet nog van jullie mooie reis en Theo, tot in juni bij onze laatste module van TA!

Lieve groetjes, Caroline

• 28 Mei 2018 - 15:56

Dina:

Hallo Annekee en Theo,
    Dank voor de uitgebreide en boeiende reisverslagen. En nu zijn jullie toch nog net niet op de helft! Ik hoop dat Annekee mooie tekeningen en schilderijen maakt zodat we daar thuis van mee genieten.
    Een fijne tijd verder
    Met lieve groeten,