Dag 11 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Theo Dijk - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

29 Mei 2018 | Japan, Tokio

Maandag in Tokyo. Rustig de stad verkennen. Eerst met de tamelijk ingewikkelde metro naar Shibuya. Vervolgens op zoek naar de meer trendy wijk rond Takeshita Street om te wandelen en te shoppen. Dat wil zeggen kijken hoe Annekee shopt.
Eerst natuurlijk naar het beroemde verkeersknooppunt waar duizenden voetgangers elkaar kruisen op diverse zebrapaden.
Ik vond het nogal meevallen, maar het was ook nog tamelijk vroeg.
Koffiedrinken in een boekwinkel op de 8e verdieping. Lekker rustig. Ver weg van de steeds aanwezige menigte. Boekje gekocht over wat het zijn van een Japanner inhoudt. Hilarisch. Annekee was druk bezig met het nogal precies fotograferen van een oude foto van hetzelfde kruispunt.
Wandelen naar Takeshita. We komen een galerie tegen met mooie schilderijen en worden binnen genodigd. Enkele kunstenaars zijn aanwezig. Annekee heeft direct contact. Eén van de artiesten heeft een jaar in Duitsland gewoond. Dat maakt communicatie mogelijk. Een andere kunstenares komt later en spreekt Engels. Annekee laat ook haar eigen werk zien. Dat geeft een band. Voor we afscheid nemen moeten we met de kunstenaars op de foto.
Lunch in een tamelijk verantwoord restaurantje. Met veel groenten van zelf uitgezochte boerderijen. Annekee vond het heerlijk.
Langs het hoofdstation dat net als het Centraal Station in Amsterdam is ontworpen door onze eigen Cuijpers. Volgens sommigen zie je de gelijkenis onmiddellijk. Ik moest er wel even voor werken.
Moe en mak terug naar het hotel voor een drankje en een napje. Vervolgens eten bij het Japanse restaurant in de kelder.
Gelukkig wel op gewone stoelen en aan gewone tafels.
Het uitzicht vanuit de hotelkamer is nog beter, nu ook de kantoren verlicht zijn.

• 30 Mei 2018 - 10:55

Ria:

Ha Theo en Annekee
    Gelukkig krijg ik de verhalen weer, meestal dubbel nu.
    Gewone mail staat niets in want daar staat exceeded max.
    22 hoog lijkt me heel spannend maar die lichtjes in de stad lijken me wel heel indrukwekkend.
    Als in een film.
    Tokyo is een enorme stad begrijp ik met vooral veel mensen, maar ook veel te beleven.
    ik ben wel benieuwd hoe het station ala Cuijpers er uit ziet.
    Eten jullie steeds met stokjes? Dan zijn jullie daar straks handig in.
    hoe is het met de temperatuur, wij hebben een soort hitte golf.
    Erg warm en nu onweer met noodweer her en der.
    Alles goed hier.
    Liefs Ria