Dag 18 - Reisverslag uit Asahikawa, Japan van Theo Dijk - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Asahikawa, Japan van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

04 Juni 2018 | Japan, Asahikawa

Voor mij vandaag een rustdag. Annekee vertrok al in alle vroegte richting bergen en natuurpark. Ik draaide me nog eens om en heb daarna op mijn gemak een boek uitgelezen om vervolgens de stad te gaan bekijken.
Een wonder van overzichtelijkheid. Straten recht op elkaar als in een Amerikaans rooster. Een winkelstraat als de Lijnbaan in Rotterdam.
Een enorme Mall vlak bij het station waar je vrijwel alles kunt krijgen, nou ja, kopen.
Die Mall heeft misschien wel een negatieve invloed op de rest van de winkelnering, want in die “Lijnbaan” is een groot deel van de winkels dicht getimmerd. Lijkt wel een beetje op de winkelstraten in Frévent.
Lekker lunchen in een Ramen Restaurant.
Annekee is ondertussen in de sneeuw aan het wandelen en stuurt daarvan foto’s en filmpjes. Ze komt enthousiast terug om nog even tijd te hebben om te gaan shoppen, zonder mij. Oh, Oh.
Kennelijk loos alarm, want toen ik terugkwam in het hotel, was Annekee alweer terug zonder aankopen.
In het foldertje werd een straatje aanbevolen met een rij lekkere restaurantjes. Donker en griezelig, toen we het eenmaal gevonden hadden. Deed mij denken aan een Oosterse spannende film waarin enge en gevaarlijke dingen gebeuren in zulke steegjes,
Nu moesten we een tentje uitkiezen. “Durf jij naar binnen?” vroeg Annekee. Wat moet je dan als sterke man zeggen. Dus ik schoof de deur voor haar open en haar naar binnen.
De sfeer was serieus, maar de bediening vriendelijk. Geen woord anders dan Japans, dus veel communiceren deden we niet.
Heerlijk gegeten en veilig weer naar de buurt van het hotel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Asahikawa

Japan 2018

Treinreis door Japan

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2018

dag 1.01

07 Juni 2018

Dag 21

06 Juni 2018

Dag 20

06 Juni 2018

Dag 19

04 Juni 2018

Dag 18
Theo

geen

Actief sinds 16 Mei 2018
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 7487

Voorgaande reizen:

16 Mei 2018 - 31 December 2018

Japan 2018

Landen bezocht: