Dag 3 - Reisverslag uit Osaka, Japan van Theo Dijk - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Osaka, Japan van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

20 Mei 2018 | Japan, Osaka

Dag 3
Zondag. Vroeg wakker vanwege de jetlag.
Het ontbijt is weer een avontuur. Onze gastvrouwen en -heren zeggen op alles “ja” waardoor een gesprek slechts langzaam vordert. Uiteindelijk heerlijk gegeten. Het bleek wel een American Breakfast te zijn.
Daarna op stap naar de Osaka Tower Building. Korte tijd een van de hoogste gebouwen ter wereld. De wandeling er naar toe ging deels over, deels langs de rivier de Yodo. Voor de klim naar boven even bijkomen met koffie en lekkers.
Op weg naar de ingang liepen we een dansconcours binnen. Geïnteresseerd als wij zijn bleven we natuurlijk geruime tijd kijken. Tot Annekee ontdekte dat het een Hawaïaans festival was. Niet minder indrukwekkend, maar weinig Japans.
Het uitzicht vanaf de toren was spectaculair. Wat een enorme stad is Osaka.
Na een echt “Japans” broodje zalm met koffie op weg naar het Osaka Castle Museum. Een prachtige replica van een 14e-eeuws Japans kasteel. De buitenkant en het omliggende park waren al prachtig. De beloofde expositie over het ontstaan van het kasteel en omgeving begon op de achtste verdieping, nadat we eerst de heuvel van het op gelopen waren nog 8 flinke trappen. Mijn cardioloog mag tevreden zijn.
Moe en mak na afloop weer op zoek naar de metro.
Niet al te ver op zoek naar een restaurant. Het eerste restaurant verlieten we weer na het bestuderen van de kaart. Het tweede zag er aantrekkelijker uit. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Vreemd vond ik dat ik een aantal gerechten direct herkende van mijn tijd in Bangladesh. Bleken we, ondanks alle Japanse teksten bij een Nepalees te zitten. Het lukt niet zo met die kennismaking met de Japanse cultuur, maar we hebben het ons goed laten smaken.
Ondertussen zijn de overige reisgenoten ook gearriveerd in het hotel en hebben de reisleidster en wij elkaar ontmoet.
Morgen om 8 uur de koffers inleveren. Valt nog mee toch.

• 25 Mei 2018 - 10:44

Vera:

Goed bezig met het bezichtigen van de stad. Ik hoop dat je voor het einde van de vakantie heb kennis gemaakt met de Japanse cultuur ha ha