Dag 20 - Reisverslag uit Sapporo, Japan van Theo Dijk - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Sapporo, Japan van Theo Dijk - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

06 Juni 2018 | Japan, Sapporo

We beginnen rustig. We gaan voor het douchen ontbijten, omdat anders het restaurant weer dicht is. Bij de receptie alvast een taxi besteld voor morgenochtend, want het openbaar vervoer rijdt nog niet als wij moeten vertrekken. Is niet goedkoop, maar wel zo prettig, met volle bepakking.
Dan duiken we er nog even in. Ruim na koffietijd zetten we een bakkie en komen op gang. Annekee wil graag naar het Odoripark.
We blijken met het hotel in de rosse buurt te zitten. Ze houden wel van duidelijkheid hier. Op de affiches van de meisjes staat alvast hoeveel het kost per hoeveel tijd. Eén van de geneugten hier die ik niet heb uitgeprobeerd.
Bij het uitzoeken hoeveel en welke metro’s we moeten nemen zie ik dat we het ook in 11 minuten kunnen lopen. Google Maps! Alleen nog uitzoeken welke kant op te starten.
In het park is een soort festival. Vooral lekkere hapjes bij veel standjes. Vanavond begint het feest pas echt.
Twee dingen vallen op: er zijn nauwelijks honden te zien. Het vinden van afvalbakken valt niet mee.
Dan op naar het reuzenrad. Dat is vanaf veel plaatsen in de stad te zien. Alleen niet in de buurt waar het staat, vanwege de hoogbouw.
Je zou het niet verwachten, maar het is op de zevende verdieping van een amusements paradijs.
Het uitzicht is wederom spectaculair. Wat een enorme stad. En al die bergen op de achtergrond. Moeilijk te fotograferen tegen de zon in, in onze plexiglas kubus.
Koffers pakken voor zover dat kan en op naar het afscheidsdiner met de groep. Annekee heeft nog voorgesteld om in plaats daarvan met zijn allen naar het festival te gaan, maar dat werd min of meer unaniem afgewezen.
Het geschreeuw in het restaurant was weer fenomenaal. Het eten trouwens ook. Doordat we het Japans nog steeds niet helemaal onder de knie hebben dacht Annekee vier sushi ’s te bestellen, maar kreeg er 20. Blijven oefenen. Gelukkig waren er genoeg reisgenoten die ervan wilden mee-eten.
Na afloop gaat Annekee nog naar het festival. Ik vind het wel genoeg voor vandaag en ga naar het hotel.

• 06 Juni 2018 - 14:47

Renee:

Hai
    Nou bijna weer terug naar Nederland. Wat een belevenissen Zeg! Over de sfeer in dat restaurant ja. Maar eten was erg lekker. Ja zo te horen worden de mensen nog erg aan lijntje gehouden om over de vrouwen maar niet te spreken. Morgen nog leuke dag en goede reis terug!